2014. március 9., vasárnap

Medvehagymás-parmezános kenyérke

Végre medvehagyma szezon... és szerencsére most viszonylag olcsó 1-1 csokor a piacon belőle. Nagyon szeretjük azt a kellemesen enyhe fokhagymás ízét épp ezért előszeretettel használom többféle ételhez. Ha többet veszek általában felaprítom, majd dobozban lefagyasztom. Jó is azt elővenni, amikor már sehol nem lehet kapni.
Vasárnap van és gyönyörű tavaszi idő várható. Úgy döntöttünk, hogy kicsit kiruccanunk és kirándulunk egyet. Útravalónak gondoltam, hogy elkészítem ezt a medvehagymás-parmezános kenyérkét. Magát a tészta receptjét Szani konyhájában láttam (pampuska), amit egy kicsit átdolgozva készítettem el.

Hozzávalók: 40 dkg liszt 2 dl meleg tej, 1 ek cukor, 2,5 dkg élesztő, 1-1,5 tk só, 2 ek provence-i fűszerkeverék, 8-9 levélnyi medvehagyma felaprítva, 2 ek reszelt parmezán, 2 ek olaj, kevés meleg víz
A cukros meleg tejben felfuttatjuk az élesztőt. Eközben a lisztet átszitálom beleteszem a sót, parmezán és az aprított medvehagymát. A felfutott élesztőt a tejjel együtt a közepébe öntöm, hozzáadom az olajat is majd elkezdem dagasztani. Akkor jó, amikor a tészta az edény falától már elválik. Lisztezett deszkán letakarva nagyjából 45 percig kelesztem, lehet kicsit tovább is.
Újra átdagasztom majd kisebb gombócokat formálok belőle. Egy kerek formát kiolajozok ezekbe teszem a gombócokat. További 15 percig hagyom pihenni őket, ezután előmelegített sütőben 175 fokon kb. 20 percig sütöm. Kiveszem a sütőből és a kenyeret még megkenem az alábbi keverékkel: 1 ek tejföl, 1 ek olaj, 3-4 csepp citromlé... mehet még bele fokhagyma is, ezt én kihagytam, mert a tésztában amúgy is megtalálható a fokhagyma íze medvehagyma formájában.
Reggelire ettük medvehagymás túrókrémmel és kolbásszal.


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...