2014. július 3., csütörtök

Tőtike

Nálunk a tőtike nem a sokak által ismert, szőlőlevélbe csomagolt darált hús, hanem a hagyományos gombás töltelék, amivel a csirkecombokat szoktuk megtölteni. A hétvégén készült, de csak külön megsütve, mert a csirkecombok olyan kicsit voltak, hogy sajnáltam beléjük. Kisebb őzgerinc formát használtam, amit megkentem zsiradékkal, megszórtam zsemlemorzsával, majd kibéleltem bacon szalonnával. Igaz nem volt sok otthon, de elegendőnek bizonyult, így is. Nem csak finom volt, de még látványnak sem utolsó. Lehet eztán csak így készítjük?

Hozzávalók: 25 dkg gomba, 1 nagy fej hagyma, 4 db főtt tojás, petrezselyem zöld, paprika, só, bors, 2  gerezd fokhagyma, görög széna, turbolya, 1 csomag szeletelt bacon, kevés zsiradék, zsemlemorzsa
A gombát megtisztítom, majd szeletelem. A hagymát olajon megdinsztelem, hozzáadom a gombát, a fűszereket, és lefedve negyed órát párolom. Eközben a tojásokat keményre főzőm, a petrezselymet felaprítom. Egy nagy tálba öntöm az elkészült gombát, az aprított tojásokat, préselt fokhagymát. Tehetünk még itt is bele vöröshagymát, és a fűszerekkel is játszhatunk. Bot mixerrel az egészet pépesítem (nem nagyon). Beleszórom a petrezselymet és 1 db tojást még ráütök…. keverem.
A fent leírtak alapján, előkészítem a formát. Mivel nem volt sok bacon szalonna otthon ezért azok "spórolósan" lettek a formába helyezve. Ez úgy néz ki, hogy a szeleteket a forma aljáról kifelé helyezem el. A következő szeletet pedig az ellenkező irányból. A végén pedig csak ráhajtogatom a szalonnát, vagyis befedem a formát.
Előmelegített sütőben kb. 40 percit sütöm, lefedve... később a tetejét még pirítva.
Akár magában, salátával, vagy hús mellé kitűnő étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...